شناسه خبر : 93238
چهارشنبه 30 شهريور 1401 , 13:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کاروان لبیک یاحسین۶ اربعین ۱۴۰۱ جانبازان (۱۱)

زیارت جمعی جانبازان از حرمین شریفین کربلا/تصاویر

جانبازان و خانواده هایشان دیشب به صورت دسته جمعی به زیارت سیدالشهدا و ساقی باوفای کربلا رفتند...

فاش نیوز- دیشب سه شنبه ۳۰ شهریور ماه قرار شد که اعضای کاروان لبیک یاحسین، بعد از صرف شام ساعت ۹ شب در لابی هتل حاضر باشند تا به صورت دسته جمعی به زیارت حرمین شریفین اباعبدالله و قمر منیر بنی هاشم برویم.
  
 جانبازان باز هم به خط می شوند و به زیبایی پشت هم قرار می گیرند و همه به صورت دسته جمعی از هتل محل اسکان تا سیطره یا ایست بازرسی حرم حضرت ابالفضل ع حرکت می کنند.

و با گذر از سیطره به حرم ساقی باوفای کربلا می رسند... اجازه می دهند که همخ وارد حرم شوند... ورود به حرم بزرگ علمدار کربلا، کم از پرواز در عرش ندارد... همه حال غریبی دارند و صدای گریه جانبازان رو ویلچرها به گوش می رسد... دل ها منقلب است و با استقرار در گوشه ای از حرم، مداح کاروان شروع به نوحه سرایی می کند.

دل ها بیتاب زیارت و دیدارند اما در کمال تاسف، درهای ضریح را بسته اند و جانبازان نمی توانند به ضریح وارد شوند... گویا حرم عباس (ع) برای یک روز به خانم ها اختصاص داده شده و مجبور به زیارت از دور می شویم‌.

  هرچند کاروانیان عاشقانه در این چند روز برای نماز و سحرگاه به زیارت حضرت عباس (ع) رفته اند، اما باز هم دل ها از این سلب توفیق کمی می شکند.
پس از مداحی، کاروان به طرف بین الحرمین حرکت می کند و در  میان دو گنبد نور و حیات،  گرد هم می آید.

سخنران کاروان مرثیه ای می خواند و با مداحی حاج ناصر موذن، دل های آماده عشقبازی از جا کنده می شود و صدای های های و ضجه اعضا بلند می شود.
مداح دم می گیرد و جانبازان چند دقیقه ای با شور و حال عجیبی سینه می زنند... یک کودک سرطانی در جمع کاروان است و دل ها منقلب شفای اوست... مردم دور این گعده عاشقانه جمع شده اند و در دعا و اشک برای این کودک، کاروان را یاری می دهند.

سپس در میان جمعیت مستقر و متحرک در بین ااحرمین، رو به سیدالشهدا کرده و به طرف او حرکت می کنیم.
وارد حرم امن سالار شهیدان که می شویم، ضریح باز است و جانبازان به سمت آن نه با چرخ بلکه با پر و بال دل پر می کشند و برای زیارت وارد می شوند....
شب از نیمه گذشته و به غیر از نماز زیارت و حاجت، برخی را می بینی که به نماز شب مشغولند.
باز هم مداح نوحه سرایی می کند و صدای مداحی سوزناک زیبای یک مداح عرب هم تمام فضای صحن را پر کرده است؛ به طوری که سوز صدایش دست ها را برای سینه زنی به حرکت وا می دارد.

ساعت به ۲ نیمه شب نزدیک می شود و وقتی زائران دل سیر مولایشان را زیارت کردند، کاروان به سمت هتل برمی گردد تا با کمی استراحت، برای فردا و زیارت شاه نجف آماده شود.


* گزارش و عکس از شهید گمنام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi